Omedveten stress

God morgon läsare!

Hemskt ledsen för den dåliga uppdateringen.
Jag är fortfarande inte helt frisk, men far till skolan i eftermiddag ändå.
Min stackars mage krånglar och säger strängt ifrån att Corinne ska ta det lugnt.
- Dum som jag är, har jag hållt på som vanligt utan att ge så mycket
som en tanke på att vila..

Nu sitter jag i sängen med duntäcket tätt klistrat mot kroppen.
Ägnar min ensamma stund i tänkande om allt mellan himmel & jord.
Men inte blir man klokare för det..

Framtiden. Ett ämne som ständigt dyker upp i Corinnes huvud.
Ändå känner man sig lika oplanerad & ovetande var gång.
Vad ska jag ha för jobb?
Hur & vart ska jag bo?
Kommer hästintresset finnas kvar?
.. Detta är några av väldigt många frågetecken som vill
ha sitt personliga svar.

Trots det har jag iallafall fattat en sak.
Jag vill inte jobba med hästar..
Inte ens i närheten.
Det kommer förbli en hobby som jag satsar på under fritiden.

Då hästarna är borträknade kan jag ge några exempel på intressanta
jobb som jag skulle kunna tänka mig.

Personlig tränare
Make up artist
Hälso rådgivare
Stylist
Fotograf (!)
Designer

Kreativitet är en viktig del av vad jag gör dagligen.
Det är också något jag gillar.
Liksaså min hälsa.
Jag äter oftast sådant jag tycker är bra för mig & rör mig så mycket
som jag har tid till, samtidigt som jag tycker det är extremt roligt.



Puuh, stressen har faktiskt lagt sig nu.
Hoppas att den håller sig ett tag :)

Dax att packa inför resan tillbaka till Plönninge.

 Lots of love







veronica » 2009-09-20 | 14:46:33
URL: http://veroniicaaa.blogg.se/

Sv: jag ska inte sluta lilla du, det lovar jag :) <3

mirrah » 2009-09-22 | 22:54:07
URL: http://mirrahs.blogg.se/

åh, bra egenskaper du verkar ha tjejen

de du skrev där över e liksom ett intresse för mig med. Därför jag funderar på att ev. gå hantverk nästa år (hälsa styling).

Funderar även på plönninge, ngt att rekommendera ?

Emma - your budy » 2009-10-03 | 21:13:24

Du jag vet precis hur du känner!! :( Det är skit jobbigt! jag vet inte heller om jag kommer få något jobb efter skolan. Jag vill göra film och inte tv m.m. :S

Men vänta bara tills tankarna om "vad livet går ut på" kommer. Tro mig du hittar inte svaret! Jag har börjat tänka på det och jag hittar det inte! Mitt svar är att man ska sluta skolan (med alla tvång) börja jobba aset av sig och inte få någon fritid till det man tycker är kul... Hjälp jag vet inte hur det kommer bli sen.



Vi ses Corinne! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback