Tävlingsdagen

Tävlingen gick jätte bra.
Trots att jag gick och la mig riktigt sent den natten, var jag helt klarvaken & pigg hela dagen.

Escada kändes så himla mjuk och följsam.
Både inne på banan & på framridningen.

Inför första klassen red jag fram henne i 10 minuter, inte så lång tid kan tyckas.
Men eftersom det var hennes första tävling så ville jag inte pressa henne för mycket
på en gång. Klassen jag skulle rida då krävde inget större arbete.
Endast skritt & trav på ett program som innehöll några volter, övergångar & snett igenom.
Alltså ett väldigt enkelt program (:
 Hon skötte sig extremt bra - lite mer energi och påskjut hade vi fått 8:or rätt igenom.
Med 81 poäng / ca 73%  vann vi klassen.



Andra klassen var en LB:1.
Vilket betydde att programmet innehöll en en del galopparbete.
- Som jag inte lagt ner mycke tid på alls.
Inne på banan skötte hon sig jättebra.
Galoppen gick dock inte så bra.
Blev först fel galopp, jag fick fatta om 3 gånger innan det blev rätt.
Men min lilla tjej visste ju inte, så jag klandrar henne inte överhuvudtaget (:
Vi får helt enkelt jobba på vara svagheter.
Med 167 poäng / ca 59% kom vi 2:a & sist.
(var bara jag och en till som startade i den klassen)



Men jag är jätte nöjd med min Tös! (:

Kiss & Hugs


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback