Förkylnings-bunden

Nu har Corinne blivit angripen av ännu en förkylning.
Halsont, huvudvärk, snuva, hosta.
Ja, listan kan göras lång.
Jag hoppas innerligt att den är över till min Systers Killes kalas på Lördag.
Inte troligt, men inget är omöjligt för den händige.
Okej, det är KÖRT!



Idag kände jag inte alls suget till att sitta vid ett 2 timmars NP i Biologi.
Dessvärre att man skulle gått andra på nerverna med sitt snuvande, hostande..
Somsagt listan kunde göras lång.
Men det hade varit riktigt skönt att ha det sista Nationella provet gjort!

Idag har jag istället tagit det lugnt och druckit litervis med varmt Te med mjölk.
Inte till någon större nytta, men det är iallafall gott (:
Jag har varit ute en hel del trots allt.
Fotat kattungen jag hittade lite halvt skräckslagen under en trappa i stallet igår.
- En riktigt söt liten sak.
Något som däremot inte är så roligt är att jag inte hittade den nu när jag var nere
och fodrade mina små älsklingar.
Bara inte den stora, stygga hårbollen tagit kol på den också!



Det blev iallafall en hel del bilder.
Utöver fotandet har jag varit i stallet, skrivit lite på So/Sv artikeln som ska vara
 inlämnad på torsdag och broderat lite på kuddöverkastet som jag låg lite back med.
Känner jag mig duktg?
- OM jag gör! ;)

Ikväll har jag kollat på film och en del på semifinalen till Melodifestivalen på Lördag.
Sverige kom vidare (: Hoppas det går bra för henne i finalen också.
Dock är min personliga favorit Finland med en lite mer Techno artad genre.



Imorgon är det studiedag och jag ska till Osby & träna Pytte-Liten.
Rida uppe på tävlingsbanan och vänja henne vid dressyrstaketen & dommartornet.
Jag hade tänkt anmäla oss till " Skritt & Traven" på serietävlingen den 24:e.
Kanske någon klass mer, vi får helst enkelt se hur det går imorgon (:
Mamma ska bli tvingad till paparazzi.
Ingen mästerfotograf precis, men i brist på annan "frivillig" får det duga.

Nu ska jag dricka lite mer Te och sätta igång någon halv taskig film.

Oskar <3


Kiss & Hugs


 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback