Stunder då allt kan stämma

Red Bubber tidigare ikväll.
Han gick så sjukt bra för att inte ha gott ordentligt på snart ett år.
Ingen vidare kondition, men gjorde sitt bästa av det han har.
Ett ynka litet bocksprång blev det, petade till honom med spöet så han vaknade i traven.
Annars inget att klaga på i det tillståndet han nu befinner sig i.
Fortsätter han i den här riktningen kommer vi ut på tävlingsbanorna igen inom en snar framtid.
( Tur att Plönninge inte ligger så långt hemifrån,
så mamma fortfarande kan skjutsa mig på tävlingar )
Jag kommer dock inte utsätta honom för de högre klasserna i år.
Lokalt räcker för oss i nuläget, bara för rutinens skull.
Regionalt / Natioellt kommer jag satsa på till nästa termin.

Under kvällen har jag suttit & skrivit upp en hel radda på vad som ska köpas inför flytten.
Något av de som jag dock tror att jag inte får, men vill ha är en bärbar dator.
Pappa envisas med att jag ska använda skolans datorer till att utföra personliga saker.
Men liksom.. Hur roligt är det om man ska gå runt med en Extern hårddisk till
datorsalarna för att fixa med några av sina egna bilder?
Nä, det vägrar jag att göra.

Efter att ha läst igenom halva forumet om Plönninge på Bukefalos.se så
kan man inte annat än att faktiskt längta dit.
Dock är jag fortfarande osäker på med Nollningen.
Det står ganska mycket om att dom duschat eleverna med kläderna på.
På andra ställen står det att Nollningen har dragits in eftersom elever slutat
efter att de blivit utsatta för den.
Jag vet inte, men hoppas på att den är indragen.

Imorgon vid 11 - tiden kommer Marie Cesar hit och ska rida igenom Escada en stund.
Sen ska jag sitta upp och ha en stunds lektion. (:

Puss & Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback