Back on Track

Jo, jag kom helskinnad hem från ridturen.
Vi racade i full galopp i skogen & tränade lite i paddocken.
Varenda muskel i kroppen fick jobba för att han inte skulle falla in i sken under skogsturen.
För stunden blev man påmind varifrån man fått sina muskler ifrån.
Hoppträningar som slutar med att ryttaren kraschar in hindrena,
skogsturer som blir på liv eller död, skenturer i skogen där man får slita så armarna domnar.
De få som ridit honom kan ge ett intyg på att han inte är speciellt lätt att handskas med.
Och han hade jag planer för SM med. .

Trots det måste jag anta utmaningen jag har framför mig
- att hålla Bubbers motivation uppe & försöka göra saker som han själv tycker är kul.
Samtidigt som han ska bygga muskler & och bli mjuk och följsam igen.



För övrigt har min dag varit ganska händelserik.
Red somsagt Escada i eftermiddags & slog i knäet.
Hon satte iaf vänstergaloppen direkt, Härligt (:
Därefter bar jag höbalar & red Bubber.
Kände att jag skulle avsluta denna dagen med att känna mig aningen nyttigare.
Tog cykeln på en runda till verum & tillbaka.
Hann precis komma hem innan världens åsk oväder började härja.
Ingen var gladare än mig just då (:

Imorgon ska jag försöka hinna med allt som ska göras.
På kvällen ska jag fjäska med Dag om han har tid att kanske ta en tripp till bion med mig.
Om nu ingen annan har lust att gå ;)
Har läst lite om den nya Harry Potter filmen &
recensioner säger att det är den bästa av filmerna som gjorts.
Får hoppas på att den är sevärd som dom säger (:



Ska sätta igång att bädda sängen och krypa ner
 och kolla en stund på tv innan jag går och läger mig (:

God natt

 
Timmie » 2009-07-16 | 08:33:50
URL: http://melanozz.blogg.se/

Hej vännen! Skänt ändå att du kan börja tänka och planera för Bubber igen, glädjer mig! På tal om dödsturer. Tävling med Chiron nästa vecka. Är glad om jag bara kommer upp på honom. Hoppas att inte står på händerna, du vet vita ridbyxor puttsade stövlar inte kul att trilla av då. Dessutom skulle det inte förvåna mig om regnet öst ner så det är så där härligt geggigt också!



Kizzandhug

From the crazy man in vråkärr!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback