Tjurig - Javisst

Man kan bli så pisst-off på vädret ibland.
Imorse när mamma väckte mig vräkte regnet ner & åskan for över himlen.
Att gå runt en hel dag på Falsterbo HS i ösregn lät inte speciellt lockande.
Vi tog det något svåra beslutet att stanna hemma & kanske, bara kanske
åka ner imorgon istället. Hoppas Hoppas!

Är det bara jag eller är det så att när man har sovmorgon,
Så ringer varenda kotten och vill ha tag på en - Helt onödiga saker som
hade kunnat vänta några timmar.
Mamma kom in och väckte mig vid 7 & frågade om vi skulle åka.
Dag ringde mig vid 9 för att fråga om vi var på FHS.
Pernilla ringde mig vid 12 och frågade samma sak.
( Visst, 12 är helt okej. Men har man sovmorgon så har man :)

Min dag har inte haft så mycket att erbjuda.
Regnet öser ner och åskan hänger i luften.
Jag har precis gjort några Pilates övningar för att mjuka upp kroppen lite.
Mamma har tjatat på mig i flera dagar att vi ska rida ut tillsammans så jag får
väl göra det idag när man ändå inte kan rida i paddocken där det är näst intill översvämmning.
Saken är den att hon inte är speciellt rolig att rida ut med.
Jag som är van vid hyffsat långa runder i skogen & därefter en stunds träning i
paddocken, orkar en hel del mer än henne som rider sällan.
Efter halva rundan är hon ganska trött och vill vända hem igen.
Ingen vidare träningen men man får anpassa sig.

Om det är uppehåll från regn ikväll ska jag antingen cykla en runda eller
ta på mig gympadojjorna och ta en runda i skogen.
Vi får väl se vad dagen har att erbjuda (:

Mamma hojtar att jag ska baka en Tårta, vet ännu inte vilket sort.
Det får ni reda på senare (:
Dax att kavla upp ärmarna & visa varför man fick MVG i Hemkunskap ;) Höhö


Vilka minnen :) <3
Timmie » 2009-07-18 | 21:56:42
URL: http://melanozz.blogg.se/

Vännen då! Pratade med Catrin innan och där har det bara duggat lite gran hade typ inte regnat alls mycket!



kram!

Emma » 2009-11-23 | 21:52:54

Vilka minnen ja! Älskar den dagen, vi hade så OTROLIGT KUL! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback