God morgon ?

Klockan är nu strax över 05:30 och jag har varit vaken ett tag.
Hela kroppen gör ont och det känns som om andningen nästan upphäver när man reser
och sätter sig upp.
Det blev inget bloggande igår, då jag kände att jag inte riktigt orkade.

Igår red jag ut min halvknäppa ponny, Bubber. Han har på senare tid blivit
väldigt bångstyrig i ridningen.
På en sträcka på ungefär 100m försökte han slänga av mig vid varannan meter han gick.
Bockningar och stegringar efter vartannat.
Turligt nog satt jag kvar under hans desperata försök att få av mig.

Men på hemvägen gick det inte lika lidrigt.
Ca 1 km hemifrån började han ivrigt steppa på stället och gör galopp-piruetter.
Jag släpper efter på tyglarna och han bara drar iväg i full galopp.
Precis när han fått maximal fart gjorde han ett bocksprång medan han samtidigt hoppade åt sidan.
Jag var inte alls beredd och föll med huvudet först och skrapade upp en del på vänstra
sidan av kroppen.

Hjälmen blev nästan knäckt av slaget och jackan fick hål av stenarna jag skrapats mot.

Det resulterade att jag fick huvudvärk och en fet bula på skallen,
ena höften och häcken blev uppskrapad,
armbågen fick också en rejäl smäll och är numera blå/svart.


Alltså har jag inte kunnat sova mycket alls.
Bara att ligga ner är otroligt jobbigt, finns ingenstans på kroppen som det inte gör ont på.
Var gång man vänder sig blixtrar det till i hela ryggen.

Jag ska gå och äta frukost nu och förbereda mig för Svininfluensa sprutan kl 10.
Därefter blir det skolan.

Kram!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback