-You don´t know what you got until you missing it a lot -

Nu är Corinne hemma från helgens slit på Dressyrgården.
Äsch, det var inte speciellt mycket slit, bara en del att göra.

Jag hade min 5 åring Escada med mig.
Man var lite osäker på om man skulle våga sitta upp på henne efter att hon skadat sig i hagen.
Men det verkar inte vara någon fara.

Idag red jag lektion för Catrin.
Hon tyckte det så riktigt fint ut och berömde mig för att jag gjort ett bra jobb med henne hittills (Y)

Gårdagen var rätt seg.
Som ni säkert vet är jag inte speciellt morgon-pigg och att sätta mobilen på väckning kl 6:30 var inte
speciellt lockande. Men hästarna måste ju ha mat.
Därefter satte jag igång med de vanliga sysslorna så som mockning, fylla vatten, packa hö, borsta, OSV
Sedan red jag Escada en stund i longervolten.

På kvällen kom Peter med Nathalie - så jag fick alltså sitta barnvakt  tills Catrin&Timmie kom hem -.-
Inte så farligt kan tyckas, men en 1 åring kan göra mycket liv ifrån sig!
Fick lite tips på vad man skulle kunna göra åt en skrikande unge.
Men nej, sjunga vagg visor är absolut inte min starka sida! ;)

Idag gick jag upp samma tid för att fodra, 6:30.
Timmie den grisen fick sovmorgon!
När han också hade vaknat gick vi ut i stallet och mockade.
Därefter red jag då Escada för Catrin.
Sen kom Dag och vi åkte hem.

Nu är Corinne lite halvt trött och ska snart dra på mig all vinter utrustning som finns tillgänglig och gå ut till stallet igen.
+ Jag vill ha sommar! (:

                             

Timmie » 2009-03-01 | 22:39:30
URL: http://www.melanoz.bloggagratis.se

haha vadå gris! jag var redan uppe när du gick upp och tänkte gå ut, men det var jue ingen ide när du redan var uppe och sprang! Men du är underbar fast du kallar mig gris! puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback