Jobb, svett & tårar

Jag vet att man inte ska säga så här men . . .
Usch och fy på detta väder!
Man kan ju knappt vara ute i 5 minuter innan man håller på att få hjärtsnurr och dör.
28 grader är lite för H O T för mig (:
Det enda positiva är att man kan skylla på solen & värmen
till varför jag & Timmie är som vi är ;)    u d d a . . .

Idag, söndag har både ryttare & häst haft vilodag.
Några timmar på stranden och pressat brännan med Timmie & Catrin.
I min hoppfulla väntan på att bli brun kände jag någonting på ryggen.
Av ren reflex sätter man ju handen där och kollar om det fanns något.
Vilket det också gjorde, fick värsta rycket och fick lite halvt panik
- kunde ju faktiskt varit en äcklig spindel :o)
Timmie började skrika och det gjorde ju inte saken bättre!
Efter ett tag började han bara garva - det var nämligen bara en liten pinne
jag haft liggande på ryggen. Över reaktion - Jovisst ;)

Nathalie roade sig med att hälla gytja på mig ;(
Brun blev man iallafall  . . . Höhö

Det kom precis en ny praktikant hit.
Josefin som hon heter verkar vara väldigt trevlig och har goda
möjligheter till att hänga med i min & Timmie torra humor.
Vilken utmaning hon har framför sig (:

Jag har lite funderingar på om jag ska ta cykeln och trampa ner till Korgladan
som ligger en bit härifrån och köpa en cola.
Korgladan - även kallad Korvlådan har en ganska så rolig historia bakom sig vad det gäller namnet.
Men den får jag ta och berätta en annan gång.
Korgladan har ett väldigt stort sortiment av precis allting från tandkräm till cykelpumpar -
godis - ljus - vaser - plastblommor - Ja, ni fattar nog.
Där finns typ allt x)
Timmie är deras stamkund!

Vad det gäller förkylningen har den inte blivit bättre.
Att den aldrig tar slut . .
De senaste dagarna har det varit sprängande huvudvärk och hosta.
Hoppas verkligen det går över snart!

Nu har Timmie satt på musik på sitt rum för att kunna städa.
Får nog gå och peppa honom lite ;)  

Ha de fint!

Oskar <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback