Olycklig fredag

Kanske dax att uppdatera lite nu?

Fredagen var väldigt slapp.
Vi hade någon lektion om olika
tempon och tider.
Därefter hade vi ett hårt konditions pass med långa intervaller.
Klassen var lagom mysig efteråt.

Efter lunch skulle vi då redovisa om "Hästens år".
Allt gick fint till vi skulle berätta om hästens behandling vid kolik anfall.
- Whiskey & fil !
Läraren var väl mer eller mindre fundersam över våran hälso-kur..

Vid 12:45 slutade vi för dagen & jag begav mig upp till rummet för att ta en power-nap innan jag
skulle cykla till stallet.
Då jag upptäckte att mitt mobila internet inte funkade.
Nörd som jag är, ringde jag i panik hem till Pappa för att beklaga mig och be om råd.
- Ring till kundtjänst.
Mycket riktigt, slängde jag mig på luren och knappade in numret i hopp om att någon skulle
kunna rädda min dag.

- Du har plats 15 i kön. Väntetiden är ca 45 minuter.
Tålmodigt satt jag och filade naglarna tills min hjälte skulle ta mitt samtal.

- Näten runt Halmstad har legat nere under dagen.
Det finns inget vi kan göra, så du får avvakta och se.
Och DÄR var min dag förstörd.

Då tog jag min enväxlade cykel och vinglade mig ner till stallet i hopp om
att finna lyckan där.

Väl framme stod min ena häst i stallgången med en smått irriterad hovslagare vid sin sida.
Den envisa kraken visade sig vara riktigt tjurig.
Öronen låg slickade mot nacken och benen gick som trumpinnar längs med stallgången.
Olyckligtvis råkade jag komma aningen nära hennes viftande bakben och fick mig en ljudlig smäll på ena låret.

Ihopp om att ingen sett smällen låtsades jag som ingenting och föreslog att han skulle
komma tillbaka idag istället.
Han gav sitt samtycke, tog sina saker och åkte hemåt.
Liksaså jag.

En cykeltur på 5 minuter tog nu n kvart, med benet som bultade och högg var gång jag trampade.

Därfter spenderades kvällen med mina roomies och några filmer.

Nu ska jag försöka ta mig ner till stallet & rida om jag kommer upp på hästen.

Vi hörs!
bitte » 2010-04-18 | 19:53:49
URL: http://www.lovemercury.se

Hej har en ny tävling nu på bloggen. Där vinsten består av hårprodukter från Goldwell.



Surfa in här om du vill vara med.

Kram

http://www.lovemercury.se//2010/april/super-tavling.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback