Hej tävlingsnerver!

Hela dagen har gått som på nålar.
Jag har kännt mig otroligt rastlös.
När man väl satt sig ner, kom man på sig själv att vara oaktiv.
Hjärnan snurrar till och man är på språng igen.
- Vart kommer energin ifrån?!
Det tåls att tänka på.

Nu när klockan är runt tolvslaget på en fredag natt är ögonen långt ifrån tunga.
Jag har precis putsat klart Escadas utrustning.
Stövlarna får fixas när jag vaknat efter vad jag hoppas, några timmars sömn.


Det är helt sjukt vad tävingsnerver man har fått.
Mer än ett halvår har gått sedan jag tävlade sist, på min halvknäppa ponny.
Som numera äter sig fet så fettet dallrar när han tuggar xD
Han ska antagligen åka på tillridning nästa vecka. Hoppas Hoppas Hoppas!
Tävlingen ja. Allt måste vara perfekt inför imorgon så jag slipper stressa upp min lilla älskling
som ska göra sin tävlingsdebut (:
Det är inte själva tävlandet jag är orolig över, det är om hästen är redo.
- Jag red igenom henne en stund nu i eftermiddags.
Formen var något ostadig och något okoncentrerad.
Nej, nu ska jag sluta vara så negativ!
Jag struntar i hur det går imorgon - så länge vi åker dit, tar oss igenom banan,
och får ett protokoll.
Done - Jag är nöjd & förhoppningsvis glad.
Om jag blir placerad & får rosett är absolut inget jag förväntar mig.
För er som vill får komma & kolla (:
På Osbyortens Ryttarförening - Kl 09:20 - jag startar nog runt den tiden (:



Sen vill jag säga Grattis till Oskar som kom 6:a på tävlingen idag. <3

Nu ska jag göra ett förhoppningsvis misslyckat försök att gå och lägga sig.
Ska nog läsa lite ur Twilight boken - Så länge vi båda andas.
Kanske lugnar nerverna en aning.
För er som inte kan/vill komma och kolla imorgon får en uppdatering
& bilder på bloggen imorgon.

Kiss & Hugs
Mia » 2009-05-24 | 20:36:26

Hej Corinne!

Fick lov av sonen att titta in lite...

Hoppas helgens tävling gick fint!

Tack för hjälpen med frågorna idag. Håll tummarna;)



/Mia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback