Dagen blir vad man gör den till

Man märker att för var dag jag bloggar med många inlägg ökar besökarna (:
När jag inte bloggar alls pekar statistiken neråt.

Igår hann jag inte med att skriva på bloggen.
Vaknade vid kl 10:50 av att Älsklingen smsade.
- Han hade tydligen läst att jag sökte någon att gå på Harry Potter filmen med (:
Det tackar man ju inte nej till.

Jag tog en lång frukost, som vanligt framför tv:n.
Programmet Sjukhuset har jag verkligen fastnat för,
lika så inredningsprogrammet Top Design som sänds direkt efter.
Efter att ha kollat på alla bitchiga designer som går runt och pratar skit om varandra
var jag ganska less på tv burken.
Drog på mig ridbrallorna och stack ut till stallet.
Bubber hade inga planer på att följa med mig på en tur i skogen.
Vände häcken mot mig och var allmänt tjurig.
Är man bara lika tjurskallig tillbaka brukar han ge sig.
Turligt nog gjorde han det.

Escada som skulle ridas efteråt var helt genom svettig efter att ha sprungit
som en galning i hagen under tiden vi var borta.
Struntade att rida henne och städade upp det sista höet i stallet istället.



Tiden hade tydligen spurtat rejält.
Klockan var 4 när jag kom in igen & fick sätta i en extra växel för att rappa på lite.
En snabb dusch och fräscha till sig lite var allt som behövdes.
När jag va klar skjutsade mamma mig till Oskar.

Strax efter kl 6 åkte jag med hans familj till Växjö där vi skulle äta & kolla på bion.
Vi åt på en Mongolisk resturang.
Det blev buffé som man fick plocka vad man ville ha och sedan skicka in tallriken
till köket där de tillagade det man lagt upp.
Riktigt gott & man blev Riktigt mätt!
Kinesiskt fanns det också, men jag har lite hemska minnen sen sist jag åt det,
så jag ville inte utsätta mig för att hamna i den sitsen igen ;)
Lite för extremt, Eller hur Timmie? (:

Filmen var bra, men inte det bästa av dem som gjorts.
Den var ganska seg & ibland förutsägbar.
Man bör nog läsa böckerna först för att kunna få ett sammanhang i det hela.
Dock har jag inte läst någon av dem, därför dök några frågetecken upp i vissa scener.
Värd att se, men somsagt inte den bästa.

Påväg tillbaka hem till Oskar kunde man knappt hålla ögonen öppna.
Trött & fortfarande väldigt mätt är ingen bra kombination.
Man blir som nersövd och orkar ingenting.
Men jag har iaf haft roligt & tack för denna kväll (:



Timmie » 2009-07-18 | 07:38:16
URL: http://melanozz.blogg.se/

HAHA men vännen då! Tyckte du det var lite starkt med Kina kyckling och sås asg alla typ satt och grät hoho! we have to that again! i alla fall bowlingen! miss you darling! när ska du komma hit och asgarva lite??? :0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback