Tjingeling

Idag har Familjen Sandberg varit i storstaden Helsingborg och härjat.
Mamma körde, Dag höll karta & vägbeskrivning och jag skrattade för fullt.
Speciellt då det stod på beskrivningen att vi skulle svänga efter
3:e avfarten på rondellen framför oss.
Inte så konstigt kan tyckas men . .
. . . Det fanns ingen 3:e avfart på den rondellen utan istället ett räcke & en nyponbuske x)
Lita inte alltid på Hitta.se!

Men dagens står faktiskt ändå Dag för . .

Jasså, är det så den skylten kallas?
Han ska då aldrig bli körskole instruktör
;)

Frågan är nu hur fasiken det ska gå sen när jag ska ut och övningsköra med honom!? ;S

Tillbaka till nutid. Vi kom iaf fram till Dags farmor i tid.
Vi blev översköljda av kramar & beundran.
Jag har nog vuxit flera meter idag av alla komplinager, dock stämmer knappt någon av dem (:
Vi fick vänta ett tag på Dags farbror då han var tvungen att hitta en bil att hyra.
När han väl kom dit fikade vi och sedan körde till resturangen vi beställt bord på.
God mat & ganska proppmätt blev man.

Efter att ha suttit inne i flera dagar och inte gjort ett dugg var man ganska så trött på att sitta still.
Därför gick jag runt och kollade på olika sorters lerkrukor som tillverkades i huset brevid resturangen.
Gick till&med in i ugnen som de skulle värmas & stelna i ( den va ju självklart inte tänd )
Man kände ett obehag när man stod där inne, likt klaustrofobi.
Dock har jag inte det, men man fick känslan.
Det blev alltså en snabbvisit där inne.

När alla var klara åkte vi tillbaka till Dags farmors lägenhet då de vuxna skulle fika, i g e n .
 Vuxna kan tydligen sitta och babbla i flera timmar och ändå inte tröttna.
Själv satt man och skruvade sig på stolen och vänta de efterlängtade orden . .
- Vi borde nog ge oss hemåt.
De verkade aldrig komma.
3 timmar gick och jag kände att om vi inte åkte snart kommer överskottsenergin bara sprudla ut.
Vid 17 åkte vi äntligen därifrån.
Och 500 kr rikare - vem har något emot av att plågas några timmar för den summan?
Inte jag! (:

På tal om ingenting . .
Första dagen denna veckan som febern har hållt sig nere på 37 (:
Härligt! Man ska kanske inte vila "för mycket" vid feber?
Man kanske ska ut och röra på sig, i måttliga mängder såklart.
Bara den nu inte går upp igen!

Nu ska jag kila iväg och ta en dusch

Kiss & Hugs  <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback