Ett dussin blåbärs muffins & några motorstopp senare . . .

. . . Avslutar jag denna dagen med ett leende.
Bortsett från förkylningen har jag inte mått såhär bra på länge.
  • Jag har fått tillbaka min ursprungliga röst.
  • Jag har tillbringat både gårdagen & morgonen med mina fyrbenta älsklingar.
  • Idag var första gången på snart ett år som jag ridit ett helt ridpass på Bubber utan att bli avslängd.
    Det känns helt otroligt skönt att han äntligen har gett med sig!
  • Dessutom har det gått 3 underbara månader med Bästa Oskar <3
Min mamma, som jag haft otroligt svårt att acceptera efter det hon gjort mot mig.
Gav jag idag en chans till att kunna visa en bättring.
Humöret som jag har i hennes närvaro ska jag försöka ändra från ständigt spydiga kommentarer
till glatt humör och en stor gnutta tålamod.

Den utmaningen gick idag galant (:
När mamma hämtat mig hos min tränare frågade hon om jag ville
övningsköra hem från Visseltofta.
( Har inte fyllt 16 ännu, så jag får ju inte övningsköra alls egentligen )
Det gick bra ända tills jag skulle växla.
Jag har kommit fram till att en automatare är helt klart rätt bil för mig! (:
Efter 5 motorstopp på en sträcka på mindre än 200 meter är jag ganska övertygad.
Men roligt vare, garvade så tårarna rann - mamma likaså x)
 Hem kom vi iallafall efter många Om & Men.

Då jag gick en runda i skogen.
Gick tomhänt, kom hem med ½ liter blåbär (:
Blåbärsmuffins stod plötsligt överst på min Att-göra-lista.
Osmart som jag var bakade jag dem när Dag gjorde sin dagliga snabb visit här hemma.
- Muffinsarna var tydligen väldigt goda då hälften av dem försvann under mystiska omständigheter.

Imorgon ska vi hämta hem Bubb & Escada.
Att man längtar!

Nu ska jag ta en dusch och sedan krypa ner i min varma säng & hoppas på lugna drömmar.

Sov gott <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback