Det är nog menat att man ska dö av sin sport . .

Det förbaskade gym-bollen jag köpte igår var riktigt envis med att inte vilja få
luft i sig. 2 av mina vakna timmar slösades bort på att förtvivlat kämpa med en
helt värdelös pump som jag fick med i köpet.
  • Munstycket var för stort (!)
  • Själva pumpen packade ihop sig och ville inte pumpa ut luft.
  • Slangen hoppade av hela tiden . .
Då var det dax igen för att börja mummla obegripliga ord för att
lindrigt komma undan ett kommande vredesutbrott.
( Prova - Det hjälper faktiskt! )
Att mamma satt i rummet brevid & flinade åt mig, gjorde inte situationen så mycket bättre.
Efter att ha fumlat med pumpen ett tag drog jag ut till verkstan & tog pappas Kompressor istället.
Då J*klar blev det fart på det hela.
En stunds pilates träning utfyllde lite av dagens händelser.

Dagen har varit rätt lugn. Inga måsten, bara impuls jobb.
Mockade ut den sista boxen så vi snart kan börja högtrycks tvätta stallet.
Kattungen - Även kallad Knorrhanen ( Mamma ska bara inte namnge djur! )
sprang runder & jagade grepen vilket gjorde att det tog dubbelt så lång tid än det skulle.
Den katten är bara för cool (:



På kvällen tog jag tag i Escada.
Hon var 0% medgörlig idag. Bockade både i skogen och på ridbanan.
Ramlade inte av, men man blir ju smått irriterad.
Tog Bubber en sväng också. Hans humör var också nere på 0.
Tjurig & sparkade mot skänklarna, stundtals bockade han också.
Ååh, vad jag älskar mina hästar . . .
Efter att ha ridit två bångstyriga hästar var det skönt att mamma
hade maten klar när jag kom in.
Nu sitter jag här igen och skriver om min "väldigt" intressanta vardag
som folk tydligen tycker är roligt att läsa om (:

Imorgon ska jag upp tidigt och rida båda hästarna, packa & antagligen åka till
Laholms tävlingarna för att se Timmie & Korven skutta runder på tävlingsbanorna.
Får se om jag tar några bilder (:
Då en lärare från min blivande skola - Maud Delling ska tävla så ska vi antagligen
stanna & kolla på henne också.
Då det förmodligen kommer bli ganska sent kör vi till stugan
 & sover över där med pappa & Quattro till Torsdag.
Är det fint väder ska jag ta cykeln ner till havet & ta ett dopp (: Riktigt härligt.
Torsdag eftermiddag ska vi nog till Laholm RF igen.
Ska antagligen kolla på Timmie & Korven även då ;)
Ungefär så ser mina dagar ut framöver.

Min älskling som är på 5-Dagars ( O-ringen ) har jag inte pratat med sedan i
Fredags, när jag lånade hans moppe & körde hem.
När jag nu inte fått någon personlig uppdatering fick jag fixa det på annat vis.
Nyfiken som jag är har jag kollat upp hans resultat ( hittills ).
Riktigt bra jobbat!
Han som nästan bara blir nöjd när han vinner, måste ju iaf känna ett uns glädje.
Önskar dig Lycka till på tävlingarna du har framför dig & Jag saknar dig <3

Kiss & Hugs


 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback