Update från Plönninge

Hej allihopa!

Idag började som sagt skolan. Ny klass - Ny skola - Nya människor.
Varit riktig nervös & mått mentalt dåligt. 
Vädret är riktigt kasst och jag missade kvällsmaten.
Kan en födelsedag vara värre?

Det positiva är ju iaf att jag skaffat en hel del vänner som
jag tror att jag kommer trivas med under åren här på Plönninge.
Det är ju klart att man får hemlängtan så småningom.
Men jag ska med stöd och vilja klara dessa åren.

Idag har vi träffat de nya lärarna och umgåtts med mina nya klasskompisar.
Det har gått förvånadsvärt bra att vara sig själv trots allt nytt.
Min klass är helt Ok.
Tro det eller ej men blyga jag, är en av de få som verkligen är
framåt och vågar prata.

Men självklart är det ju vissa man helt enkelt inte vill prata med.
Ett levande exempel är ju verkligen en som suttit som ett plåster
på mig och Jeffi under halva eftermiddagen.
Puuh, turligt nog är hon iväg på någon fest en bit härifrån.

Dagen har annars varit allmänt seg tills i eftermiddags då 1:orna
 ( killarna mot tjejerna ) hade turnering i brännboll och volleyboll.
Jag var dock inte med på volleybollen, men brännbollen var jag ju såklart med på.
Fångade första lyran, wohoo. Jag som äger på brännboll!

Nollningen är på G & jag håller på att få nerv sammanbrott
när de blänger in i rummet och skriker utanför att vi ska doppas.
Plus att de slog ut min dator för några minuter sedan, som vi nu fått igång igen.
Is´nt it lovely? :)

Nu ska Jeffi och jag kolla på film :))

Puss & kram


Timmie » 2009-08-18 | 15:09:01
URL: http://melanozz.blogg.se/

livet på en internat skola! du kommer vänja dig darling!



puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback